close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תעסוקה עם כיפה- לא מראה כל כך נדיר

מערכת שורשח טבת, תשעו20/12/2015

שווקים חדשים של תעסוקה נפתחים בפני הציבור הדתי

תגיות:

שוק העבודה בישראל אינו נח על שמריו. בשנים האחרונות יותר חרדים ודתיים משתלבים בתחומי תעסוקה רבים ושונים, חלקם חדשים למדי עבור מגזרי אוכלוסיה אלה. האפשרויות החדשות שנוצרו עבור העובדים מתגמלות יותר ומאתגרות יותר מתחומי עיסוק מסורתיים. דומה שזהו מצב שיש בו רק מנצחים: השוק נהנה מתוספת כוח אדם איכותי, בעוד שהעובדים עצמם מגיעים למקצועות שמתאימים יותר לכישוריהם ויכולתם.

בשורה התחתונה מרבית האוכלוסייה הדתית היא אוכלוסייה עובדת. מכיוון שכך, משתלם למועסקים לבחור במקצועות מכניסים ומעניינים יותר. שינוי חשוב נוסף הוא הנוכחות של החרדים בשוק העבודה

הכללי: בעבר הם עבדו בעיקר בעסקים שבעליהם הם חרדים או דתיים, עובדה שהשפיעה לרעה על האפשרויות שעמדו בפניהם. כיום ניתן למצוא עובדים חרדים במקומות עבודה מסוגים רבים ושונים. כל עובד, דתי או חרדי, סולל את דרכם של העובדים הבאים אחריו – הן מבחינת ההיכרות של השוק עם עובדי המגזר, והן מבחינת הנורמה החברתית שהולכת ומשתנה בחברה הדתית-חרדית עצמה.

ניתן להצביע על כמה תחומים מרכזיים שבהם ההשתלבות הדתית-חרדית הפכה להיות חלק מהנורמה. באופן מיוחד בולט התחום הפיננסי – מנהלי חשבונות ורואי חשבון. גם בשוק הגועש של מדעי המחשב פוגשים ביותר ויותר עובדים דתיים וחרדים שקיבלו הכשרה עדכנית.. תחום עיסוק נוסף, וחדש יחסית, הוא תחום ההנדסה – שבו חסרים עובדים רבים מכל הסוגים. ראוי לציין באופן מיוחד בהקשר זה את הנשים הדתיות ובכלל ואת הנשים החרדיות בפרט אשר פרצו לעולמות הללו במלוא העוצמה

לתחומים שנמנו לעייל כמה מכנים משותפים: החשוב ביותר הוא, כך נראה, היותם מקצועות מתגמלים ומעניינים. בנוסף מדובר במקצועות שדורשים הכשרה ממושכת וקשה. בתנאים אלו מעסיק שנתקל בעובד מוצלח לרוב ישמח לבוא לקראתו ולהתאים את התפקיד לכל צורך שיעלה. מכנה משותף חשוב אחרון הוא האפשרות לעבור את מסלול הלימודים במסגרות שהותאמו לקהל החרדי – ניתן למצוא כיום אפשרויות רבות ושונות בתחומים אלו ויש לכך השפעה על השתלבות החרדים.

מדעי המחשב – אחד התחומים המובילים
דתיים וחרדים רבים בוחרים בימים אלה לעשות קריירה ממדעי המחשב. תחום עיסוק מרתק זה מציע סיכויים להכנסה נאה מאד כבר מהשנים הראשונות. ההכשרה דורשת יכולות מתמטיות גבוהות והשקעה מרובה. ישראל, כידוע, היא מעצמת היי-טק, והביקוש בתחום עולה על ההיצע: על כל איש מקצוע יש קופצים רבים המוכנים להציע תנאים מצוינים.

בתחום ההנדסה ניתן למצוא תכניות חדשות יחסית שהותאמו למגזר החרדי. חשוב לדעת שהשוק צמא לעובדים בעלי הכשרה מתאימה בכל הרמות, וקיים מחסור משמעותי בכל המקצועות הטכנולוגיים. הנדסאי או מהנדס, בכל תחום שהוא, לא יתקשה למצוא עבודה כמעט בכל תחום הנדסה שיוכשר אליו.

לימודי הכלכלה וראיית החשבון מאפשרים לחרדים ולדתיים להשתלב בבנקים, במוסדות מדינה ובכל סוגי החברות במשק. כאשר מדובר בניהול כספי הארגון המעסיקים מחפשים עובדים אמינים ואיכותיים ומוכנים להשקיע בהעסקתם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה